tjena håkke!

natten göra då?

till att börja med var det stopp i handfat och tolett, båda översvämmade med svart sörja. bort med vägg och isär med slangar och rör. glegg sörja skit. stopp. öppnade slussningventilen och vips tomp i slasken, samma i toaletten. i med lösningsmedel och vänta lite - spola ur. jobb nummer ett klart. jobb nummer två var ett annat tåg, byte av lite filter samt att fixa flödet i spolarvätskan. klockan var närmare 01:00. ett tåg stod trasigt på linjen så vi skickade ut ett för att hämta det, dra det hem till verkstaden satt säga. klart och betalt en timme senare. sedan, helvetes jobbet. en trasig vi skulle flytta gick sönder igen på helt fel ställe, försökte dra det med ett annat tåg så det inte längre stod i vägen. men ack. krångel och krångel. i drygt två timmar var man utomhus, helt okej väder då det var plus minus noll. men helvete, kalla verktig och idiotarbetsställning. det gick inte. klockan var 06:00 och skiftet var slut. in till planeringen och meddelade situationen. det var bara att gå hem och sex nya gubbar fick gå dit.

nattens citat: 
kundens vd ringde och jag svarar glatt och trött, alldeles för glatt.
-euromaint gävle! skrek jag.
håkan, tågkompaniet...
-tjena håkke! wtf liksom, vad gör jag? haha!
vi har lite problem...
jag sänkte rösten och efter en stunds prat och timmar senare löste det sig. hehe, tjena håkke! hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0