nu börjar den stora resan

vad är livserfarenhet?

jag varken orkar eller tänker låta tiden gå förbi mig när jag kan göra massa saker för att öka på listan livserfarenhet. min flickvän bor som till kännes i barcelona. där kommer jag in på livserfarenhet. att kunna upprätthålla ett förhållande trots ganska exakt 260 mils avstånd. att kunna men framför allt att våga resa, lokalisera och konversera var man än är. att sitta på kunskap då? det är sånt som man lär sig före och under resans gång. men det gäller att suga åt sig den kunskapen. därför jag tänker och vill till barcelona hela tiden, det enda jag tänker på är fredrika och barcelona, inte så konstigt kanske.

us and a. det är samma där. det är därför jag åker dit, för att uppleva, öka på listan. många  av mina vänner är ute i världen och bara suger in kunskap och livserfarenhet. två i australien, två någonstans i asien, en i norge och en nere i kalmar. ett jävla sug är vad det är. så vad gör jag? jag jobbar heltid men efter jobbet då? inväntar kvällsträning tre gånger i veckan, om det inte krockar med jobbet förstås...

imorgon börjar min nya resa. min tur att leta ytterliggare livserfarenhet. min tur att suga. imorgon ska jag ringa till tre telemarketing företag att få in någonting nytt i kolan. jag ska skaffa ett extrajobb. att jobba med någonting helt annat medan jag har mitt, där jag står helt still. jag tror det kommer skjuta på rejält vad heter livserfarenhet eller personlig utveckling, att se saker på andra vis. samtidigt finns det massvis med kurser att ta sig an. allt från praktiskt inriktade till individuella kurser.

seko, mitt fack, har en del kurser gällande just fackets position och de lagar man ofta kommer i kontakt med, kunskap. högskolorna har många 'plugga på distans' som även de sätter färg.
saker och inte bara saker, utan stora saker måste träda fram i min tillvaro. det håller inte annars, 'det syns redan sprickor i golvet men än är det inte försent'.

Kommentarer
Postat av: palm

braiga tankar

2010-02-12 @ 06:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0