barcelona 3/2 till 7/2

här är den första bilden jag knäppte. landade 10:15 på 'aeropuerto transoceanico de barcelona'. det första jag gjorde var att se ett united airlines flygplan, längst bort på dålig bild. det känndes stort att se. :D

en och en halv timme senare var jag inne i staden, efte r lite krångel på renfe och metro (tåganslutningar). the sun was shining och första dagen med omkring 25 grader strålande värme. här är en av de platser man oftast såg skejtare och bmwar. längst ner ser man den stora colombus statyn.
here it is. you big fuck! jag tänkte klättra upp, lite palminspirierat. men jag gick ut på... han pekar mot usa säger svenska skrönor?
härliga maremagnum och avnjöt en inte allt för god buffé. lassagne som såg asgod ut, köttfärsen var någon äcklig grönsaksröra... det fanns ingen kött någonstans. det är det som säger ettan av skalan. 1/5. klart minus alltså, även om salladen var god. glassen jag skulle ta, det fanns två olika, jag chansade och tog dne ena. en jätte syrlig isglassmjukglass. nja. det fick räcka. ner med två bananer i väskan och hejdå buffé 9,5 euro.
runt maremagnum lag det säkert tusentals båtar. stora som stora. skepp som ubåtar! det är sant, jag såg en ubåt,
i trä då från jätte länge sen men ja, en ubåt.
detta kan jag väl sammanfatta som en dag i brist på tid att lägga upp fler bilder!
to be continued...

UPDATE!
här är linbanan som går genom barcelona, huset bakom är world trade center. där jobbar min lille fröken. jätte bra läge, typ 15 minuter gång hemifrån, mindre än fem minuter till ramblan och samma till närmaste metro. jag åkte dock aldrig llinbanan då den mest ser ut att varaunder reparation, men ack. senare på dagen såg man linbanorna åka över det klara vattnet. kanske nästa gång?
längre upp denna gata ligger detta monsterhöga konstverk, till höger ligger wtc. vad det är för någonting det vet jag inte. men rören som är själva konstverket är gjort i är ganska halvtjocka och glänsiga, kanske 50 cm i diameter. så helt klart coolt.
sedan på var det strandpromenad och upptäcktsfärd och en bild som var tvungen att tas var denna. chago med en kopparbers päroncider i handen. men den är inte lika njutbar som den kan tyckas se ut. nämnligen efter peace and love går den inte att dricka. inte ens denna 4,5a! fyfan vad onödigt...
här då, lite getto? nja fast ändå så var det ju de. mans er inte hur mycket klotter det var och längre in i området var det fan inte gästvänligt. inte ens jag skulle vilja bo där. eller, nära stranden som fan så klart jag skulle :D detta område låg liksom längs stranden som sträcker sig genom hela stan. ååh jag vill!
kentucky fried chicken! någonting likt pastavagnen skulle göra succé i gävle. synd!
camp nou! barcelona - getafe 2-1




några som fyser!:D
barca vann matchen me 2-1 (1-0). zlatan blev utbytt en bit in i andra, då barca var en man mindre. han hade jävla bra lägen men fick höra en del glåpord då han felade. vanligt spanskt supporter beteende? vi satt på platå nummer fyra, typ nio rader från högsta punkt. så det blåste så in i hela helvete. frös matchen igenom. det var nästan så man räknade ner till man fick gå hem. sedan njöt man av segern till en iskall öl i sin nyköpta ibrahimovic tröja. warap!
sedan hemfärd... roligaste på hela resan. mmh nog. nog kalaslätt att hitta också. bara avgångar...
dryga timmen före avgång... häcka på en nästintill tom gate.
vilar sig lite på tåget mot flyget. likt bilden så är jag lika trött som du. men inget sova på tåget för mig, jag ska jobba med, på, under och i tågen. jag jobbar 22-06 ikväll, imorgon, onsdag och torsdag. wiiehow! fan vad jag vill tillbaka. jag letar för fulla muggar efter resa tillbaka redan denna vecka! jag vill jag vill jag vill åka tillbaka till dig ju. fyra nätter kvar bara sen kanske. hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0