Självklart Elov

" helt mörk, helt ensam, i den mest dystra vinterkvällen satt jag där, ensam. Jag bara satt där och såg ut över snön som seglade ned från den alldeles vidöppna himmel. Det enda som inte var täckt av all dessa snö var reginatågens rödblinkande slutsignaler. Där ute i minus 4.4 grader och kraftiga nord/ost vind var jag. Jag, hade varit där ute. Helt kallfrusen, helt mörkt, helt ensam, i den mest dystra vinterkvällen..." ||||


Idag var det seriematch igen! Min första för året, då jag missade helgens match då jag inte kunde komma ifrån jobbet. För motståndet stog Alfta, tabelljumbon som egentligen är bra! Vi rent utsagt krossade dom, 10-4 stog resultat tavlan på med två sekunder kvar då jag blev inskriven i poängprotokollet för fjärde matchen denna säsong! Helt underbart. Målen de "lyckades" skulle man väl kunna säga var bara  skitmål som i stort sett jag föste över mållinjen. Fyra mål ska Alfta vara glad över att de fick denna dag.

Annars då? Dagen började som så att jag vaknade flera gånger innan jag beslöt mig för att gå upp, av den vanliga anledningen. Telefonen ringde. Självklart Elov  svarar man ju i telefonen dygnet runt, om man inte sover som en stock förstås! VIlket jag sällan gör... Klockan var drygt tre då jag klev upp. Åkte och hälsade på farfar på sjukhuset, vilket har kvicknat till och blir numera behandlad för det virus de hittat i honom, så you go grandpa'! Sedan hämtade jag mina grabbar för att åka och käka pasta som det inte blev utan thaimat, Stekta risnudlar och biff, mums! Sedan bar det iväg till jernvallen för att sedan åka hem med ytterliggare tre poäng.  Extra roligt med massa tillresta supporters!

Nej nu rullar det in tåg, bokstavligen!;)

Plupp-skrasch-duck och mössan är åt sidan så Tjillevippen!






.

Kommentarer
Postat av: Jens

Älskade erat intro! =) hahaha...du borde ta det lite längre nästa gång...dra av dig tröjan eller nått =)

2009-01-15 @ 14:29:58
URL: http://djensis.blogg.se/
Postat av: chago^

haha! jaa jag kan tro det:D ja, jag får ställa till med en rejäl publiktändare på lördag mot lesjöfors;)

2009-01-19 @ 20:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0