ringlösa dagen

Dagen då klockan inte ringde. Det var idag. idag klockan inte väckte mig utan min gode chef ringde och väckte mig och frågade om jag var påväg eller hur det var. I morgonrösten fick jag fram "jaaaaaa höhö, nu om inte annat". Så upp, listerine gurgel och sedan var jag på jobbet. En timme sen men vad gör det? Jag jobar ju med tåg, världen har förståelse att tågen är sen så nu vet du varför haha! Nej det beror inte alls på det. Stora anledningar till alla dessa förseningar i tågtrafiken är helt enkelt att tågen är för dåliga. Tågen är trasiga och det finns varken tid att laga dem eller reservdelar att laga dem med. T.ex. hjul till en s.k. regina, var det i somras nästan 25 veckors leveranstid! WTF?! Så inte undra på att tågen ersattes med bussar hela sommaren...

Back to buisness. Försov mig men kom till jobbet och gjorde vad jag skulle för dagen. Sedan åkte jag ner på stan med mina systrar och lät den yngsta inhandla lite försenade födelsedagspresenter. Hon skulle egentligen på ett par jeans men det blev jacka, tröjor och jeans-leg-jeans. Sedan skjutsade jag väl hem dem för att sedan åka hem och lägga mig här på soffan, precis där jag är nu sedan en timme tillbaka. Inte rört en fena.

Nej nu ska jag vila 30 min sen ska jag åka och träna, Jernvallen here I come!





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0