En kanon vecka framför oss!

Detta blir en kanonvecka vad jag tror. Massa innebandy med en direkt avgörande seriefinal på lördag. Torsdag ska jag åka och spana in en lägenhetsvisning jag funnit här i gävle och sedan ledig från jobbet hela helgen då jag klivar av efter onsdag- och torsdagnatt. Så en helt skön vecka väntar!

Jag har funnit finaste lägenheten, där jag vill bo här hemma i Gävle. Den ligger på norr, helt nyrustad och fin. Inte för jag är lat av mig och inte alls kan tänka mig att rusta själv (mina vänner, ni vet väl endå hur jag är). Iallafall, den ligger efter norra kungsgatan, nära till stan såväl jobbet. Skulle jag nu köpa den, -till det pris jag är villig att ge för den, så kan det bli en aning surt att ständigt leta parkering där i krokarna. Men med inte längre än 500 meter(?) till jobbet behöver man kanske ingen bil. Hoho. Picaree! Men ni vet väl även hur jag är, har jag bil så tar jag helst bilen.

Innebandyn då? Vi förlorade helgens match vilket gör att Hagunda tog över kvalplatsen i serien och petade ner oss till tredje plats,  två poäng bakom. På lördag möter vi just Hagunda. Vi har serien i egna händer som jag sagt tidigare. vinner vi resten så är vi helt oberoende av hur det går för de andra lagen, och då slutar vi som sämst tvåa, d.v.s. kvalplats till div. 1. Hagunda är kanske seriens näst bästa lag, efter oss, eller efter MIK Västerås som ligger en poäng efter oss på fjärde plats. Hur som helst, haagunda har tappat sin poängmaskin. Jocke Olsson har lämnade div.2 för spel i SSL med IBK Storvreta. To bad för dem, to good för oss! Han gjorde tre poäng i förra mötet vi möttes. Vi gick endå som segrare med 8-6 men helt klart, det blir en kanon match på lördag. 18:30 blåser domaren igång matchen i  Allianshallen plan A. 

hela veckan är det fest!






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0