KAOS!

Jag har precis ätit för första gången på nästan tolv timmar, anledningen var den att det har rådit kaos i tågtrafiken i Gävle området. Ingenting kunde komma in till Gävle och ingenting kunde heller lämna. Anledningen var den att ett tåg hade spårat ur och orsakat större skador på Gävle bangård. All ström ansluten till mitt jobb var frånkopplad vilket resulterade i att tåg var flera timmar sena, avgångar som blev ännu senare men framför allt så behövdes alla tågen bogseras ut ur Gävla bangård området för att utanför området få tillgång till den ström som var avstängd inne på området. Sista görat ikväll, eller rättare sagt nu på morgonen var att bogsera ut en  Regina multippel (två ihopkopplade tågsett) vilket vi var klar med då kockan stannade på nästan tre timmar! Jag har samtalat med det flesta inom jernvägen. Lokledningen, Flödet Green Cargo och SJ är några av de jag spenderat min natt i luren med. Sedan alla förare som inte vetat någonting
såklart.
 
Anledningen till stoppet som varit under natten berodde på slarv från de som var inblandade i klargöringen före avfärd. En broms släde (ett slag av de sätt som finns att säkra tåg mot rllning) hade glömts och föraren for iväg med tåget. Vips så hade vagnar vänt sig upp och ned, huller om buller, rivit ner stolpar och allt i dess väg. En fågel viskade även i mitt öra att det ar en "ungtupp" som gjort misstaget så hur han ställer sig till dessa skador för miljoner kroner.






-Så det ska bli s skönt att sova nu, själv dock men då sover man åtminståne ostört. Det är så man får se det! Match imorgon 18:30 mot IBK Sandviken på Arena Jernvallen. Senast jag mötte dem förlorade vi med typ 5-1 i kval till division tre med Gävle GIKs utvecklingslag. Så vi får väl se hur det går imorgon, eller idag säger man väl. Sedan är det ännu ett nattskift som väntar. Hoppas endå att det blir samma problem, det blir så mycket roligare att jobba då. Sra ur, spåra ur, spåra ur, spåra ur...

Nej, hörs hörryyyyy.




.


Kommentarer
Postat av: Mia

ne ante, en vän till mig ska åka med tåg till gbg imorgon, så hopp+as allt är ok då! :)

2009-02-05 @ 18:03:01
URL: http://nogg.se/quinna
Postat av: chago::

men i den riktningen var det ingen fara:D

2009-02-07 @ 21:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0