Fredag den 13e i dess renaste form

Vad i helvete kan man lugnt säga om denna helg. Även om krogbesöket på lördagen var den bästa på länge!

-Dagen var fredag, fredag den 13e och det var fest hos Robert och Jens. Alla drack sina alkoholhaltiga drycker, jag tog det lugnt dock då jag hade match dagen efter, alla var trevlig och glada, till en början. Tills micro började brinna och att altandörrens ruta gick sönder då Linus sprang igenom den på vägen ut med micron i famnen.  Robert och Jens blev inte glada kan man säga, Vad i helvete?!. I all hast så drog vi alla slutsatsen att någom skruvan igång timern så att  micron stått och gott tills den började brinna.  "Ingen" vistades i köket och musiken gjorde heller att ingen lade märke till det. Jag förstod såklart att jag jag var en av de utpekade bovanra, fast jag tog det lugnt. Men man försökte endå hålla sig från att flina åt saken då rutan och micron var trasig plus att det luktade elektonikbrand i hela lägenheten. Det slutade med att alla fick lämna festen då "ingen" kunde bete sig som folk, förutom jag då förstås. Jag hade min bil där och hade druckit någon öl, därför skulle jag sova där. Så när alla lämnat lägenheten för att åka ner mot stan, klockan var nog runt 22:30 när det hela inträffade så de begav sig med 23 bussen.

Klockan 02:30 circus kom de hem igen och då vaknade jag såklart. Halv sov resten av natten för att vakna 06:20 för att åka och hämta grabbarna och åka till Valbo där bussen gick ifrån. Påväg ut till bilen tyckte jag att unlock knappen gick hemst trögt och tänkte att den kan väl inte fryst fast under de 30 sek. jag vart ute? Nej, det gick absolut inte att låa upp bilen. Låskolven i dörren hade självklart fryst också så det gick inte hellet. Jag sprang upp igen till deras lägenhet och plockade ut batteriet på dosan och då kom chocken. Elektronikbranddoft i larmdosan. Vad i helvete?! Allting var smält i larmdosan, kanpparna var inte fastfrysta utan motsatsen, fastsmälta! Gårdagens microbrand berodde på en annan sag. Någon dumskalle med namnet "Ingen" Hade lagt min bilnyckel i micron och vridit på timern för att sedan vara först på plats och ta ur den och lägga tillbaka den vid alla andra nycklarna bredvid micron! Tack "ingen" för du förstörde min larmdosa, Jens och Roberts micro och altandörrs fönster. TACK!

Ingen har än trätt fram och tagit på sig skulden av dessa konsikvenser...





.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0