natt på jobbet

idag lyckades jag sova till fyra, fasiken vad skönt det var! anledningen till det heter christian falk, våran duktige fystränare som kör med oss så som en eldmyra äger  skiten ur ett gäng pissmyror. passen  är inte allt för jobbiga endå men det känns jämt dagen efter! att ett halvhårt fyspass ger sådan ömhet i gompen är konstigt... men han kan sin sak. såväl jag kan min sak: att köra tåg, som fallet är just nu.

...jag sträcker mig över det vedervärdigt osträdade databord och ser ut över ett ruggigt gävle bangård. gräset såväl rälsen är belaggd utav frost, temperaturen ligger strax under noll strecket. långt där borta ser jag ett lok. jag tror det är påväg hit till verkstaden, verkstad gävle. jag ser att loknummret är rc4 1264, trotts att sexan är något mer slitet än de andra. iklädd den orange-blåa verkstadsjackan med silvriga reflexer såväl de smutsfyllda och perfekt utformade handskarna beger jag mig genom verkstaden ut i kylan för att hämta, utföra dess jobb och växla ut loket, troligtvis till spår 139. sedan om det inte står fler lok och  lurpassar går jag tillbaka hit till växlarkuren och bara väntar på nästa tåg.

 ( ur romantikern och rollspelaren chago's självbiografi "en natt på jobbet" ). författare - kan det vara något kanske? hehe. inte de närmaste åren iallafall! joo, onsdagen då. inte en enda notis i planerigshäftet faktiskt. men såklart finns det en del att utföra, som alltid. dags att kika ett kontoutdrag bl.a. undra hur mycket det skulle och borde visa! that's the question.

note: alfta är det enda laget i serien som tror på något annat lag än mik, lesjöfors och hagunda som seriefavoriter, det laget är mitt  - ibk aston. ännu en note är att guran även blev avstängd efter helgens fulknep han drog till med på matchen! ojojoj... ;D


-'zup dude?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0