20 TIMMAR

...vad jag är trött. Jag sitter på jobbet, tre och en halv timme kvar av detta skift. Det blir jobbiga timmar... Imorse när jag kom hem från jobbet så kunde jag bara inte sova. Jag satte mig vid datan, ni vet att då rinner tiden iväg. När klockan var halv nio hade jag iallafall klätt min underbara gran som nu är ännu mera underbar! Sedan gick jag och lade mig och väckte cam som skulle upp till skuwlän. Vaknade som vanligt flera gånger då mobilen ringde, som vanligt skulle man väl kunna säga. Till slut klev jag ur sängen och pös iväg till Sandviken för träning. Sen närmare en och en halv timme till jobbet, inte bra, hungrig, trött och ännu mer trött och hungrig. Men i kylskåpet väntade en jultallrik och en jul-lätt-öl på mig som jag slurpade i mig med gott samvete. hoho^^.

Vi vann matchen i lördags, 3-2, precis så jämt som jag förutsåg. Vi gjorde endå en bra match tycker jag, fast det var en skitmatch med mycket slag som gick till IBF Borlänges fördel. Trotts uddamåls vinst i denna skitmatch så gör vi endå en braa match tycker jag. VI har en styrka i laget att kunna vinna sånna här skitmatcher medans många andra topplag förlorar. Vi är det enda laget i serien som har noll i förlustkolummen, tillsammans med IK Sirius i div.1 norra är vi ensamma om att vara obesegrade bland samtliga herrserier på riksnivå. Anmärkningsbart. Sedan att vi även är det lag i serien som har släppt in näst minst mål i serien är en styrka. Vi har ett väldigt jämt lag, inte någon Pelle Jansson, men vi ligger i topp endå! Vilket man ser i tabellen är också att vi är det topplag som gör minst mål, men så länge vi vinner matcherna så spelar det ingen roll. Aston goes goooood!

Imorgon onsdag är jag ledig, fy bubblan vad skönt. Jag ska försöka att inte sova bort hela dagen. Har en del saker att uträtta som handla lite krubb, städa och byta en bromsslang på bilen. Får se om jag hinner allt det imorgon. hoho!

Torsdag då! Viktig dag, JObbar 07-15:30 om jag inte tar ledigt för att åka till cam, redan imorgon isf. då vi inte kommer ses över jul... Men på kvällen, torsdag alltså, viktig viktig träning. Sista matchen på lördag innan jullov. Norrby hemma, ett mycket starkt Norrby som även dem slagit Västerås och Hagunda nu på slutet. En väldigt viktig match!

Januari nummer 6 möter vi Gävle GIK i en träningsmatch under juluppehållet för att sedan krossa Leksand på bortaplan den tionde.

Nyår då? Hemmafest hos Yooyo i Lexe eller nyårskryssning? We'll see...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0